Välkommen till AgilityTemaTimmar på Emmaboda BK!

Måndag 8 Juni kl 18,00

Hinderdriv och hindersug, 1 Timma Här tränar vi på 3 olika metoder att öka motivationen framåt.

Måndag 15 Juni kl 18,00

Framförbyten, 1 Timma Framförbyte görs vid en sväng där man skall vända åt det andra hållet vid ett hinder och därför måste över på hundens andra sida, bytet görs framför hunden.

Måndag 22 Juni kl 18,00

Blindbyten, 1 Timma Blindbyte är när föraren korsar hundens väg och byter sida för att förbereda hunden på vad som senare på banan komma skall. Blindbyten ökar farten.

Måndag 29 Juni Kl 18,00

Bakombyten, 1 Timma Bakombyte görs vid en sväng där man skall vända åt andra hållet och därför måste över på hundens andra sida, Bytet görs bakom hunden.

Ta med Vattenskål och vatten, Belöning (gärna mjukt godis som är lätt att svälja) , Leksak och glatt humör.

Kursavgift 100 kr per tillfället samt medlemskap i Emmaboda Brukshundklubb.För alla som tränar agility tillkommer även en hinderavgift på 400 kr för helår eller 200 kr för halvår. Hinderavgift ska betalas antingen man tränar agility på egen hand, går kurs eller är med i träningsgrupp. Avgiften infördes 2012 för att vi ska kunna hålla en bra kvalitet på våra hinder.

Kontaktuppgift :
Instruktör Emmelie Karlsson-Rydell 0707955929 Emmelielalala@hotmail.com