Glöm inte att anmäla er senast i morgon till månadstävlingen på torsdag den 3 oktober!

Första torsdagen i månaden kör vi träningstävling i brukslydnad/lydnadslydnad!

Vilken klass (eller bara en del moment ur en klass) man vill tävla i bestämmer man själv men vid stort antal deltagare så kanske man måste avstå en del moment för att tiden ska räcka. Alla deltagare måste hjälpa till med sysslor som domare, inkl. bedömning med kommentarer, domarskrivare och publik då man inte själv tävlar. Detta kan innebära att det blir paus mellan varje hund, beroende på antal tävlande och funktionärer.
Tävlingssektorn försöker i möjligaste mån ordna med tävlingsledare!

Alla som är sugna på att även utan hund prova på någon funktionärsuppgift är givetvis varmt välkomna att göra det! Det är ju ett unikt tillfälle att få lära sig mer om hur det går till på tävling om man aldrig tidigare varit med.

Frågor samt anmälan innehållandes namn, klass, alt. vilka moment man vill tävla i skickas senast måndagen innan tävlingen till Eva-Britt Adolfsson
e-post: eva-britt.adolfsson@telia.com

Icke medlemmar i EBK (men medlem i annan SBK-klubb) betalar 50kr eller löser delmedlemsskap!