Endagars Agilitykurs med Kristina Myrefelt!

Tema Handling och hundens väg.
Var? Klubbstugan Eriksvallen
När? 22 April 2017
Kostnad? 650 kr för medlemmar i EBK 750 kr för övriga sbk medlemmar. Klubbens medlemmar har förtur!

Anmälan görs till : Emmelie Karlsson-Rydell, emmelielalala@hotmail.com

Kursen kommer vara uppdelad på 2 grupper, en förmiddags grupp och en eftermiddagsgrupp på 4 ekipage vardera. Krav på att gå kursen är att man har gått agilitygrundkurs/motsvarande kunskap.

Om Kristina:

Kristina har tävlat på internationell nivå med sin äldre malinois Kriga. Såsom mästerskapet European Open 2012, 2013 och tyvärr fick dom 2014 avstå pga av skada. Hon har också under alla år deltagit på kurser och seminarier för internationella instruktörer som ex. Jaakko & Janita, Lisa Frick & Tereza Králová, Jan-Egil Eide med flera.

När ni möter Kristina i instruktörsrollen är hon mycket noga med att du ska förstå logiken och känslan i agility och hur du, med hjälp av naturliga signaler, kan hjälpa hunden genom banans utmaningar.

Hon är också domare i agility och du kan följa hennes verksamhet på facebooksidan Break A Leg eller på BreakaLeg.se

Välkommen med din anmälan!