Intresseanmälan för Appellklasskurs med delvis online-coachning

Emmaboda och Tingsryds Brukshundklubb i samarrangemang vill höra med sina medlemmar om det finns intresse att delta i en Appellklasskurs?
Kursen är för dig som, tillsammans med din hund, har som mål att våren/sommaren 2017 tävla officiell appellklass med lägst godkänt resultat.
Krav för deltagande är, förutom att hunden ska uppfyllt reglerna för tävlan i vår/sommar 2017, att ekipaget ska ha en stort engagemang och vilja att aktivt träna för att uppnå sina mål.
Kursen kommer att genomföras fysiskt på båda Brukshundklubbarna med ca 14 dagars mellanrum men också online dess i mellan. Online är lika med att deltagaren publicerar filmer i ett forum (enbart för deltagarna) där instruktören och de andra deltagarna coachar utifrån de filmer som publiceras.
Kursmålet kontrolleras på officiell tävling som en avslutning på kursen.

Kursen avser i första hand medlemmar som tävlar/kommer att tävla för / Tingsryd resp. Emmaboda BK

För mer information om upplägg samt intresseanmälan senast 9/10, vänligen kontakta: Ulrika_Adolfsson [at] yahoo.se